امام حسین عزیزترینم

امام حسین عزیزترینم

تقدیم به مولای عزیزم امام حسین
امام حسین عزیزترینم

امام حسین عزیزترینم

تقدیم به مولای عزیزم امام حسین

اطلاعاتی پیرامون ضریح جدید در سال 88

مهندسی ضریح:شاید برای اولین بار در طول تاریخ باشد، که برای طراحی سازه ضریح از مهندسین مختلف در رشته های عمران و معماری، همچنین سیستم های روز مهندسی استفاده گردیده است. این امر را مهندسین جوان این مرز و بوم؛ آقایان مهندس توکلی، مهندس خوش نژاد، مهندس فتحی، مهندس کاظمی و خانم مهندس شهرستانی با افتخار بر دوش کشیدند و سازه ای طراحی کردند که در خور نام امام حسین(علیه السلام) و کربلای معلی باشد. مشخصات این سازه عبارت است از:
مساحت پلان: 87/22متر مربع
ابعاد: 34/7 * 04/5
ارتفاع: 94/4 متر
تعداد پنجره: 20
مقاومت در برابر فشار عمودی: 8/12 تن بار زنده و مرده
مقاومت در برابر فشارهای جانبی: 600 کیلو بر هر متر مربع
وزن سازه چوبی: 5500 کیلوگرم
وزن کل ضریح بعد از نصب قطعات فلز: 12 تن

اسکلت ضریح:
جنس سازه اصلی که پذیرای قطعات نقره، طلا و ... می باشد، از چوب ساج است. این چوب از درختی به همین نام در جنگل های شبه قاره هند به دست می آید. مقاومت و استحکام این چوب سرآمد انواع دیگر چوب ها ست و به دلیل فشردگی بسیار زیاد از سویی و چرب بودن نسوج آن از دیگر سوی، در برابر حشرات و رطوبت بسیار مقاوم است. متخصصین عمر این چوب را تا هزار سال برآورد کرده اند. چرا که بناهایی که از این چوب از صدها سال قبل در کشورهای هند، چین و ... ساخته شده اند، هنوز پابرجاست.
چوبی که در ضریح مطهر به کار رفته است، به گواه شناسنامه ی آن در سال 1988 از جنگل های برمه استحصال گردیده است. فروشنده چوب به نمایندگان کارگاه اعلام داشته است؛ قریب ده سال است که این چوب ها را خریده است ولی علی رغم خریداران فراوان، نتوانسته آن را بفروشد. گو این که این چوب از ابتدا برای ساخت ضریح استحصال گردیده بوده است.

نجاری:نجاری این ضریح مطهر را آقایان استاد مهدی دیدار و استاد اکبر رحیم؛ اساتید کارگاه نجاری آستانه مقدسه حضرت معصومه(سلام الله علیها) بر عهده دارند، که مطابق نقشه های مهندسی رایانه ای، ساختمان اسکلت اصلی ضریح مطهر را با شیوه ای بدیع و دقیق ساخته اند. لازم به ذکر است پیکره چوبی و هزینه ساخت آن توسط آستانه مقدسه حضرت معصومه سلام الله علیها اهدا گردیده است.

طراحی:
وظیفه ی طراحی را استاد محمود فرشچیان؛ نگارگر نام آشنای دنیا، بر عهده گرفتند. ایشان با تاکید بر این که ضریح سیدالشهداء(علیه السلام) باید شایسته ی این نام بزرگ باشد، طراحی نازک کاری ضریح را با خط سیری هدفمند و به شکلی بدیع که مشابه آن در دیگر ضرایح مطهر معصومین(علیهم السلام) تا به حال دیده نشده است، انجام داده اند. در این کار بزرگ، هر نقشی معنایی را تداعی می کند و هر خطی نشانگر سیر الی الله است که در نهایت تمامی نقوش و خطوط، چشم و دل بیننده را از کثرت به وحدت رهنمون می شود.

خطاطی:خطاطی سور کریمه قرآن، احادیث حول محور سیدالشهداء(علیه السلام)، اسماء جلاله و نام های مبارک معصومین(علیهم السلام) بر عهده ی جناب استاد سید محمد حسینی موحد؛ از خطاطان به نام جهان اسلام قرار گرفته است. تقریباً حرم مطهری نیست که یادگاری از دستنوشته های این استاد بزرگ را در خود جای نداده باشد. ایشان در امر خطاطی ضریح مطهر حضرت امام رضا(علیه السلام) نیز آثار ماندگار را بر جای نهاده اند.

قلمزنی و زرگری:
امر قلمزنی این ضریح مطهر که در واقع اجرای نقوش و خطوط است، بر عهده ی استاد مصطفی خدادادزاده می باشد. استاد خدادادزاده؛ قلمزنی ضریح مقدس امام هشتم شیعیان(علیه السلام) را نیز در کارنامه ی خویش دارد. ایشان و تیم قلمزنی اش نقوش رسم شده توسط استاد فرشچیان و همچنین خطوط استاد موحد را بر روی ورق های نقره و طلا، قلمزنی کرده و سپس این اوراق را بر روی سازه چوبی سوار می کنند، که این کار (مونتاژ قطعات نقره و طلا) را زرگری ضریح گویند.
قطر ورق های نقره و طلای به کار رفته در این ضریح مطهر، متناسب با جایگاه نصب بین 2 تا 4 میلیمتر است. این امر کل نقره به کار رفته در ورق های قلمزنی شده را 1800 کیلو و طلای به کار رفته در این ضریح را به 120 کیلو می رساند. همچنین قلمزنی سقف ضریح مطهر بر روی ورق های مس که بعد از قلمزنی توسط طلا روکش خواهد شد، انجام می گردد که وزن مس مصرفی نیز 600 کیلو می باشد.

ریخته گری و تراشکاری گوی و ماسوره:قطر گوی و ماسوره هایی که در این ضریح مقدس به کار می رود ، 8 میلیمتر می باشد که در نوع خود بی سابقه است.
ریخته گری این قطعات که از آلیاژ نقره 95% تهیه گردیده است، در صنایع حدید تهران انجام شده و سپس با تلاش بی وقفه اساتید تراشکار در کارگاه ضریح (استاد سیداحمد هاشمی و آقای حسن باقرزاده) و همچنین متخصصین شرکت دنده سازان قم، تراش خورده و سنگ و پولیش می شوند تا برای مونتاژ داخل پنجره ها آماده گردند. قطعات گوی و ماسوره را بولت هایی از جنس استیل به هم متصل می کند.

پاسنگ:
از دیگر بخش هایی ضریح مطهر که نمایان است، سنگی است که دور تا دور پایه های ضریح مطهر را در بر خواهد گرفت. طبق تمهیداتی که اندیشیده شده است، این سنگ از مرغوب ترین سنگ های معادن کشور تهیه و مطابق طراحی انجام شده، توسط اساتید این فن تراش خواهد خورد.

داخل ضریح:داخل ضریح مطهر از سه بخش عمده تشکیل شده است. بخش اول صندوقچه های منصوب بر مضجع شریف است که از همان صندوقچه های فعلی به خاطر نفاست و استحکامی که هنوز داراست، استفاده خواهد شد. بخش دوم دیواره های ضریح مطهر است که پشت شبکه ها با شیشه ی ده میل و پشت ستون ها نیز با ورق های نقره ی قلمزنی شده پوشانده خواهد شد. و بخش سوم نیز سقف آن است که در طرح پیش بینی شده؛ از نقوش معرق برای تزیین آن استفاده خواهد شد.

نور پردازی:
در طراحی صورت گرفته برای ضریح مطهر، از مدرن ترین شیوه های نور پردازی روز استفاده خواهد شد، به گونه ای که به جای استفاده از چراغ و ... برای روشن کردن داخل ضریح، از فیبر نوری و قطعات بلور و کریستال با قابلیت تغییر رنگ و شدت نور و تنظیم آن در خارج از ضریح مطهر، استفاه می شود.

برآورد هزینه ی پروژه:هزینه های اجرای این پروژه بدون احتساب طلا؛‌5 میلیارد تومان برآورد گردیده است. در خصوص طلای مورد نیاز نیز تصمیم هیأت امناء بر این قرار گرفته است که مادامی که علاقمندان به سیدالشهداء علیه السلام اقدام به اهدای طلا و جواهر می نمایند،‌ همان طلا و جواهرات ذوب و یکسان سازی آلیاژی شده و سپس به صورت ورق های طلا در آمده و در امر قلمزنی استفاده خواهد شد.

میزان پیشرفت کارهای انجام شده:
1.طراحی نقوش و بازوبندی ها 100%
2.پیکره چوبی 100%
3.گوی و ماسوره  80%
4.قلمزنی روی صفحات نقره 70%
5.قلمزنی روی صفحات مس 20%
6.خطاطی 40%
7.طراحی معرق داخل ضریح 100%
8.طراحی نور پردازی  100%  نصب و اجراء در کربلای معلی
9.طراحی اطفاء و اعلام حریق 100%  نصب و اجراء در کربلای معلی
10.طراحی دوربین های آن لاین 100%  نصب و اجراء در کربلای معلی
11.مونتا‍ژ اولیه :یک دهنه
12.مونتاژ ثانویه:در کربلای معلی





http://zarih.ir

پایگاه ساخت ضریح امام حسین


         

السلام علیک یا اباعبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک

ثبت نام در پایگاه ساخت ضریح مطهر سید الشهدا

شعرحافظ برای حضرت ابوالفضل

مرحوم کل احمد آقا ( کربلایی احمد میرزا حسینعلی تهرانی ) نقل می کردند که: « روزی جناب شیخ رجبعلی خیاط به من فرمودند: در عالم معنا، روح خواجه حافظ شیرازی را مشاهده کردم که بسیار منبسط بود. خواجه حافظ شیرازی رو به من کرده و گفت: من غزل شاه شمشاد قدان را، در وصف ماه منیر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام سرودم. و از این امر خیلی مسرور بود.»

شاه شمشاد قدان ، خسرو شیرین دهنان


که به مژگان شکند قلب همه صف شکنان


مست بگذشت و نظر بر منِ درویش انداخت


گفت ای چشم و چراغ همه شیرین سخنان


تا کی از سیم و زرت کیسه تهی خواهد بود


بنده من شو و برخور ز همه سیم تنان


کمتر از ذره نئی، پست مشو، مهر بورز

 
تا بخلوتگه خورشید رسی چرخ زنان


بر جهان تکیه مکن ور قدحی مِی داری

 
شادی زهره جبینان خور و نازک بدنان


پیر پیمانه کش من که روانش خوش باد

 
گفت پرهیز کن از صحبت پیمان شکنان


دامن دوست بدست آر و ز دشمن بگسل


مرد یزدان شو و فارغ گذر از اهرمنان


با صبا در چمن لاله ، سحر می گفتم

 
که شهیدان که اند این همه خونین کفنان


گفت حافظ من و تو مَحرم این راز نه ایم

 
از می لعل حکایت کن و شیرین دهنان

 


« حافظ »




http://ashkealghame.blogfa.com/

نرم افزار تلفن همراه ثارالله :

نرم افزار تلفن همراه ثارالله :


این نرم افزار که به صورت کتابخانه الکرونیکی تهیه شده است که در موضوعات:

حکایات از امام حسین علیه السلام
40 حدیث از امام حسین علیه السلام
مختصری از زندگینامه امام حسین علیه السلام
ثواب عزاداری و گریه برای امام حسین علیه السلام
ذکر فواید خواندن زیارت عاشورا برای امام حسین علیه السلام
و متن زیارت عاشورا همراه با ترجمه فارسی از زیارت عاشورا و ….

نرم افزار ثارالله




دانلود نرم افزار ثار الله



می باشد . از جمله خصوصیات این نرم افزار قابلیت جستجو کلمات می باشد . این نرم افزار با فرمت جاواست و قابلیت اجرا در اکثر گوشی های تلفن همراه را دارا می باشد . این نرم افزار به همت http://hablolmatin.wordpress.com تهیه شده است که در خدمت شما قرار می گیرد.

روایتی از پیامبر (ص)



در جمله‌ای از کتب عامه روایت شده که حضرت رسول صلی الله علیه و آله دست حسنین را گرفت و فرمود در حالی که اصحابش جمع بودند:

ای قوم آنکس که مرا دوست دارد و ایشان را و پدر و مادر ایشان را دوست دارد در قیامت با من در بهشت خواهد بود. و بعضی این حدیث را نظم کرده‌اند:

      اَخَذَ اْلَّنبِیُّ یَدَ الْحُسیْن وَ صِنْوِهِ             یَوْماً وَ قالَ وَ صَحبَتُهُ فی مَجْمَعً

      مَنْ وَدَّنی یا قَومِ اَوْهذیْنِ اَو                    اَبَوَیهِما فَالْخُلْدُ مَسْکَنُهُ مَعی

و روایت شده که رسول خدا صلی الله علیه و آله حسنین را بر پشت مبارک سوار کرد حسن را بر اضلاع راست و حسین را بر اضلاع چپ و لختی برفت و فرمود بهترین شترها شتر شما است و بهترین سوارها شمائید و پدر شما فاضلتر از شما است.

ابن شهر آشوب روایت کرده که مردی در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله گناهی کرد و از بیم پنهان شد تا گاهی که حسنین را یافت تنها، پس ایشان را برگرفت و بر دوش خود سوار کرد و به حضرت رسول صلی الله علیه و آله آورد و عرض کرد یا رسول الله اِنّی مُسْتَجیرٌ بِالله وَ بِهما یعنی پناه آورده‌ام به خدا و این دو فرزندان تو از آن گناه که کرده‌ام، رسول خدا صلی الله علیه و آله چنان بخندید که دست به دهان مبارک گذاشت و فرمود بر او که آزادی و حسنین را فرمود که شفاعت شما را قبول کردم در حق او پس این آیه نازل شد وَ لَوْ اَنَّهُمْ اِذْ ظَلَمُوا اَنْفُسَهُمْ الآیه.

                                                                                                    




http://3imam.persianblog.ir

امام حسین در قرآن - قصص : 4، انبیاء : 105

 

قبل از ولادت امام حسین علیه السلام خداوند خبر از شهادت و رجعت آن حضرت داده است.



علی بن ابراهیم در تفسیرش آورده است که خداوند متعال قبل از ولادت امام حسین علیه السلام و قبل از حمل او بشارت تولد حسین علیه السلام و اینکه امامت او تا روز قیامت در فرزندان اوست را به پیامبر داد آنگاه او را به آنچه به او می رسد از شهادت و مصیبتهایی که او و فرزندانش وارد می شود خبر داد آنگاه در عرض این شهادت و مصائب، امامت را در او قرار داد و او را به اینکه به شهادت می رسد و پس از آن خداوند او را به دنیا باز می گرداند و او را یاری می دهد تا دشمنانشان را به قتل برساند و او را مالک زمین قرار می دهد آگاهی داد و این مالکیت زمین همان قول خداوند است که فرمود: « و نرید ان نمنٌ علی الذین استضعفوا فی الارض» (1)



و قول او که فرمود: « و لقد کتبنا فی الزٌبور من بعدالذاکران الارض یرثها عبادی الصالحون » (2)

پس خداوند به پیامبرش بشارت داد که اهل بیتش مالک زمین می شوند و به دنیا باز می گردند و دشمنانشان را به قتل می رسانند.

(1) سوره قصص، آیه 4

(2) سوره انبیا، آیه 105





http://3imam.persianblog.ir/

محبت امام حسین در موجودات 2

در روایت شریف اصول کافی داریم که محمد بن مسلم می گوید از مدینه می آمدیم به مکه یک وقت یک گرگ نزدیک امام باقر شد وبا آقا صحبت کرد بعد از این که رفت من از امام سؤال کردم که این چه بود ؟ گفت : این از ما خواست که برای ماده اش که آبستن بوده است دعا کنیم تا راحت بچه اش را بدنیا بیاورد و همچنین این که از نسلش کسی بر شیعیان و محبان ما مسلط نشود . لذا در عالم حیوانات این شعور و محبت به صاحبان حقیقی عالم کاملا وجود دارد .
در فطرت در همه یهود و مسیحی و کافر هم این محبت وجود دارد که به غفلت سپرده شده است . خدایا محبت به امام حسین (ع) را نصیب همه ما بفرما تا از موجوداتی مثل چوب و سنگ کمتر نباشیم




http://3imam.persianblog.ir/

محبت امام حسین در موجودات

پروردگار عالم روی رحمتی که به مخلوقات خود دارند محبت امام حسین را در ذات همه اشیا و


موجودات عالم قرار داده است . سر این که بکت له جمیع السموات و الارض مربوط به این


است که این محبت موجودات یک قضیه تکوینی است و اگر الآن کسی است که این محبت امام


حسین را در ظاهر ندارد این از روی غفلت است و نه تنها انسانها بلکه همه موجودات عالم و


حیوانات در شب عاشورا برای امام حسین گریه می کنند .





http://3imam.persianblog.ir

بنتُ الشّاطی (نویسنده مصری)

بنتُ الشّاطی (نویسنده مصری) : زینب، خواهر حسین(ع) لذّت پیروزی را در کام ابن زیاد و بنی امیّه خراب کرد و در جام پیروزی آنان قطرات زهر ریخت، در همهء حوادث سیاسی پس از عاشورا، همچون قیام مختار و عبدالله بن زبیر و سقوط دولت امویان و برپایی حکومت عباسیان و ریشه دواندن مذهب تشیّع، زینب، قهرمان کربلاف نقش برانگیزنده داشت.




http://3imam.persianblog.ir

مناجات شهید چمران

 

ای حسین، ای شهید بزرگ، آمده ام تا با تو راز و نیاز کنم.

 دل پر درد خود را به سوی تو بگشایم. از انقلابیون دروغین گریخته ام.

 از تجار ماده پرست که به اسلحه انقلاب مسلح شده اند بیزارم.

 از کسانی که با خون شهیدان تجارت می کنند، متنفرم.

از این ماکیاول صفتانی که به هیچ ارزش انسانی پای بند نیستند

و همه چیز مردم را، حیات و هستی و شرف خلق را و حتی نام مقدس انقلاب را، فدای مصالح شخصی و اغراض پست مادی خود می کنند، گریزانم ...

ای حسین مقدس، روزگار درازی بود که هر انقلابی را مقدس می شمردم

و نام او را به یاد تو توأم می کردم و او را در قلب خود جای می دادم

و به عشق تو او را دوست می داشتم و به قداست تو او را مقدس می شمردم

 و در راه کمک به او از هیچ فداکاری حتی بذل حیات و هستی خود دریغ نمی کردم ...

اما تجربه، درست بزرگ و تلخی به من داد که اسلحه و کشتار

 و انقلاب و حتی شهادت، به خودی خود نباید

 مورد احترام و تقدیس قرار گیرد،

 بلکه آن چه مهم است انسانیت، فداکاری در راه آرمان انسان ها،

 غلبه بر خود خواهی و غرور و مصالح پست مادی و ایمان به ارزش های الهی است. مقاومت فلسطینی برای ما به صورت بت درآمده بود

و بی چون و چرا آن را می پذیرفتیم و می پرستیدیم

 و راهش را، کارش را و توجیهاتش را قبول می کردیم.

اما دریافتیم که بیش از هر چیز، انسانیت و ارزش های انسانی و خدایی ارزش دارد

 و هیچ چیز نمی تواند جای آن را بگیرد. باید انسان ساخت،

باید هدف را بر اساس سلسله ارزش ها معین نمود

 و معیار سنجش را فقط و فقط بر مبنای انسانیت و ارزش های خدایی قرار داد.

ای حسین، امروز نیز تو را تقدیس می کنم،

اما تقدیسی عمیق تر و پرشورتر که تا اعماق وجودم و آسمان روحم

 به تو عشق می ورزد و تو را می خواهد و تو را می جوید.




http://elmoservat.blogfa.com/

حدیث (14) امام حسین علیه السلام فرمودند:


 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعکس، کد موسیقی، روزگذر دات کام http://www.roozgozar.com




امام حسین (ع) : بردباری زینت انسان است ، وفای به وعده ها و عهدها نشانه جوانمردی است ، پیوند با دیگران نعمت است . 


إن الحلم زینة، و الوفاء مروة و الصلة نعمة.

قسمتی از زیارت عاشورا

یا حسین



http://pare-yaas.blogfa.com/