ایشان در مقالی دیگر می افزاید: و در «عیون» با اسناد متّصل خود از حضرت
رضا علیه السّلام روایت مى کند که: قالَ رسولُ اللَهِ صَلَّى اللَهُ
عَلَیْهِ وَ ءَالِهِ: الوَیلُ لِظَالِمِى أَهلِ بَیتِى؛ کَأَنِّى بِهِم
غَدًا مَعَ المُنَافِقِینَ فِى الدَّرْکِ الاسفَلِ مِنَ النَّار.
«واى بر ستمگران به اهل بیت من؛ گویا مى بینم آنان را که فرداى قیامت، با منافقان در دَرک و طبقه پائین ترینِ آتش مىباشند.»
و نیز در «عیون» با همین سند، روایت کرده است که رسول الله گفته اند:
کشنده حسین در تابوت و صندوقى از آتش است، و عذاب او به تنهائى به قدر نصف
عذاب اهل دنیاست. دست ها و پاهاى او را به زنجیرهائى از آتش بسته اند؛ پس
آن صندوق را در آتش واژگون مى کنند تا در قعر جهنّم مى افتد. و او بوى
عَفِنى دارد که تمام جهنّمیان از بدى بوى او به پروردگارشان پناه مى برند.
و او در آنجا مخلّد و جاودان، عذاب ألیم را مىچشد با جمیع کسانى که در
کشتن حسین با او همدست و همداستان بوده، و او را بر کشتن حسین ولایت داده
اند. هر چه پوست بدن آنها بسوزد و پخته شود خداوند پوست دیگرى مى آفریند
تا عذاب درد آور را بچشند، و یک ساعت هم آن عذاب سبک نخواهد شد، و از حمیم
دوزخ مى نوشند؛ پس واى بر آنان از عذاب خدا در آتش.
و در تفسیر منسوب به حضرت عسکرى علیه السّلام است که: کسانى که راضى به
کشتن حسین علیه السّلام بوده و هستند همگى شریک در قتل او هستند. کشندگان
حسین و کمک کاران و امر کنندگان و پیروان آنها، از دین خدا برى هستند.
و خداوند فرشتگان مقرّب خود را امر مى کند که اشک هائى را که در قتل حسین
از چشم ها ریخته است بردارند و به پاسداران و خزّان بهشت بدهند، تا آن را
با آب حیوان یعنى آب زندگى مخلوط و ممزوج کنند تا شیرینى آن آب زیاده شود.
و آن فرشتگان آن اشک ها را در هاویه دوزخ بریزند و با حمیم آن و صدید آن و
غسّاق آن و غسلین آن ممزوج کنند تا شدّت حرارت آنها و بزرگى عذاب آنها
هزار مرتبه مضاعف شود، و بر آنان که از اعداء آل محمّد به هاویه انتقال
مىیابند، عذابْ شدید و سخت گردد.
rasekhoon.ne